Шкільна олімпіада



Завдання
І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з інформайійних технологій у 2018 – 2019 н.р.
серед учнів 7-11 класів Томашгородської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.. №2
 


Завдання 1 (20 балів)
Створіть текстовий документ. Виконане завдання збережіть у файлі під ім’ям Завдання1.
  1. На першій сторінці документа створіть три фігури (блискавка, сонце та хмаринка) та розфарбуйте їх в відповідні кольори (помаранчевий, жовтий та блакитний). (3 бали)
  2. На трьох наступних сторінках розмістіть ці ж фігури в збільшеному вигляді (одна фігура на сторінку), розфарбуйте в ті ж кольори. (3 бали)
  3. Додайте посилання до фігур з першої сторінки так, щоб натиснувши на фігуру відкривалася сторінка з відповідною збільшеною фігурою. (6 балів)
  4. Додайте посилання до фігур зображених на другій, третій та четвертій сторінках так, щоб при натисканні на фігуру відбувався перехід на першу сторінку. (4 бали)
рис. 1.1
  1. На п’ятій сторінці створіть державний прапор згідно зразка рис. 1.1 та розфарбуйте його (використовувати тільки засоби текстового процесора). (4 бали)
Завдання 2 (30 балів)
Виконане завдання збережіть у файлі під ім’ям  Завдання2.
  1. Використовуючи засоби Microsoft Excel оформити спрощену сторінку шкільного журналу (інформатика) згідно зразка, наведеного на рисунку 2.1 (“Лист 1). Оцінки, відмітки про відсутність учнів на деяких уроках можуть бути вибрані довільним чином, а їх (учнів) кількість може бути зменшена  до 4, але загальне число рядків повинно бути таким, як на рисунку 2.1 та обов’язково повинні бути відмітки про відсутність учнів на деяких уроках. (4 бали)
  2. Забезпечити автоматизацію виставлення тематичних оцінок (позначено Х) і підсумкової (позначено ХХ) за перший семестр, як середнього арифметичного поточних оцінок і тематичних відповідно. (5 балів)
  3. У випадку відсутності оцінок – тематична дорівнює нулю. (5 балів)
  4. При додаванні даних у порожні рядки (при перевірці членом журі) повинно бути забезпечено автоматичне виставлення тематичних та підсумкової оцінок. (2 бали)
  5. Оформити другу сторінку шкільного журналу (математика) згідно умов 1, 2, 3, 4  (“Лист 2”). (4 бали)
  6. Створити таблицю, в яку переносяться тільки підсумкові оцінки, згідно зразка, поданого на рисунку 2.2. Зміни у даних сторінок журналу повинні автоматично відображатись у таблиці підсумкових оцінок. (5 балів)
  7. Зміни у прізвищах та іменах учнів на  першій сторінці (“Інформатика”) повинні автоматично запроваджуватись на сторінці “Математика” (“Лист 2”)та у таблиці (“Лист 3”). (5 балів)
Рис. 2.1.

 
 Рис. 2.2. 


Завдання 3 (30 балів)
Розробити багатотабличну базу даних для предметної області Країни світу. Виконане завдання збережіть у свою папку у файл під ім’ям Завдання3.
Відомо що:
  • у США столиця Вашингтон, населення – 325 млн., внутрішній валовий продукт (ВВП) – 16700  млрд.дол., населення розмовляє англійською та іспанською мовами;
  • у Канаді столиця Оттава, населення – 35 млн., ВВП – 1518  млрд.дол., населення розмовляє англійською та французькою мовами;
  • у Іспанії столиця Мадрид, населення – 47 млн., ВВП – 1566  млрд.дол., населення розмовляє іспанською мовою;
  • у Австралії столиця Канберра, населення – 23 млн., ВВП – 1436  млрд.дол., населення розмовляє англійською мовою.
  1. Представити наведені дані у вигляді багатотабличної бази даних. (10 балів)
  2. Встановити де потрібно підстановку даних з інших таблиць. (5 балів)
  3. Встановити індекси та зв’язки між таблицями із збереженням цілісності даних. (5 балів)
  4. Дані до таблиць повинні вводитись через форми. (5 балів)
  5. Визначити кількість ВВП на душу населення. (5 балів)
Завдання 4 (20 балів)
Створити презентацію, яка складається з одного слайду, на якому зображено обертання планети Земля навколо Сонця по еліптичній орбіті. Результат збережіть у файл під ім’ям Завдання4.
  1. Наявність об’єктів Сонце, Земля з відповідними написами, пунктиром еліптична орбіта (2 балів).
  2. При натисканні лівої клавіші миші на об’єкті Земля відбувається одночасно: підсвічування назви об’єкту Сонце (4 бали), безперервний рух об’єкту Земля по еліптичній траєкторії (6 балів).
  3. При натисканні лівої клавіші миші на об’єкті Сонце одночасно: зникають об’єкт Земля (4 бали) та еліптична траєкторія (4 бали).
 




Завдання
І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з інформатики у 2018 – 2019 н.р.
серед учнів 7-11 класів Томашгородської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.. №2 
 


Задача A (10 балів)
Цукерки
Петрик та Василько дуже люблять цукерки. Та вони їх не їдять, а колекціонують. Петрик полюбляє цукерки з малюнком ведмедя на обгортці, а Василько полюбляє з малюнком лисиці. У Петрика є непотрібні йому цукерки (обгортки цукерок не подобаються Петрикові). І у Василька є непотрібні йому цукерки. Також Петрик і Василько полюбляють обмінюватись непотрібними цукерками. Вони обмінюють всі свої непотрібні, на всі непотрібні цукерки товариша.
Вхідні дані:
Дано 2 числа N, K (1 ≤ N, K ≤ 109) – кількість непотрібних цукерок відповідно Петрика і Василька.
Вихідні дані:
Одне число – кількість цукерок, які отримав Петрик під час обміну.
Приклади
Вхідні дані
Вихідні дані
1 2
2 3
2
3
Задача В (10 балів)
Шоколадка
Степан вирішив пригостити однокласників шоколадками. Шоколадка коштувала N грн. З першого листопада вартість шоколадки збільшилася рівно на P відсотків. Визначте, скільки шоколадок зможе купити Степан на S грн. після подорожчання.
Вхідні дані:
  • У першому рядку задано число N (1 ≤ N ≤ 107) – вартість шоколадки до подорожчання.
  • У другому рядку P (1 ≤ P ≤ 100) – величина подорожчання шоколадки у відсотках.
  • У третьому рядку S (1 ≤ S ≤ 107) – сума грошей, яка є у Степана.
Вихідні дані:
Виведіть одне число – кількість шоколадок, які може купити Степан.
Приклади
Вхідні дані
Вихідні дані
25
5
100
3

Задача С (15 балів)
Звичайна арифметика
Дано два числа (A і B) та операція (словом), котру необхідно виконати:
  • plus – додати ці числа;
  • minus – відняти друге число від першого;
  • div – знайти цілу частину від ділення першого числа на друге;
  • mod – знайти остачу від ділення першого числа на друге;
  • mult – перемножити дані числа.
Напишіть програму, яка за даними числами та операцією, обчислює результат.
Вхідні дані:
Дано 2 числа A, B (-2*109A, B ≤ 2*109) та операцію, яка записана через один пробіл.
Вихідні дані:
Одне число – результат виконаної операції.
Приклади
Вхідні дані
Вихідні дані
3 4 plus
12 5 div
9 4 mod
4 5 minus
7 3 mult
7
2
1
-1
21
 



 *****************************************
*****************************************

Завдання

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з інформайійних технологій у 2017 – 2018 н.р.
серед учнів 8-11 класів Томашгородської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.. №2

Для оцінювання олімпіадної роботи учасник повинен здати журі тільки файли з виконаними завданнями в папці <Прізвище> _ <Ім'я> _ <Школа> _ <Клас>
Для розв’язування кожного з 4-х завдань учасник має право використовувати тільки відповідний завданню програмний засіб і його можливості.

У розпорядженні учасника олімпіади надані файли з вихідними даними (папка Для учасника).
_______________________________________________________________________________________
  
ЗАВДАННЯ

  1. Електронні таблиці
(Зберегти результат  роботи в файл Розрахунки – формат .xls  або .xlsx)
На 7 аркушах електронної книги у файлі-заготовці (файл Excel.xlsx або файл Excel.xls) виконати  завдання з 5 аркуша.
  1. Презентація
(Зберегти результат  роботи в файл Подорож – формат .ppt або .pptx)
Необхідно створити презентацію – подорож діда Діда Мороза зі Снігуронькою, як у файлі  Відео.mp4. Одразу після початку показу презентації автомобіль починає рухатися. Після клацання миші автомобіль зупиняється і з’являється кнопка ПОЇХАЛИ! Коли машина стоїть, можна відкрити дверці клацанням миші по них і побачити в машині подарунок. Закрити дверцята можна знову клацанням на двері. Обидві двері відкриваються в протилежні сторони при клацанні миші нескінчену кількість разів. Якщо натиснути кнопку ПОЇХАЛИ, автомобіль знову починає рухатися. Коли автомобіль стоїть, при клацанні на будь-яке місце екрану, крім дверей і кнопки, нічого не відбувається.

  1. Текстовий процесор
(Зберегти результат  роботи в файл Новий Рік – формат .doc або .docx)
Необхідно створити документ строго за зразком (файли сторінки1-2.png, сторінки3-4.png). Файл-заготовка – файл вихідний файл.docх або вихідний файл.doc. На перших трьох сторінках в верхньому лівому куті малюнок клоуна – це колонтитул. На третій сторінці печатку діда Діда Мороза і на четвертій сторінці сніжинку треба створити за допомогою автофігур.
Заголовок 2 рівня: шрифт Times New Roman, розмір символів 16 пт, вирівнювання по центру, міжрядковий інтервал 1 пт, інтервал до і після абзацу 6 пт, відступ першого рядка 1 см, колір символів вишневий.
Створіть новий стиль з ім’ям Мій з такими параметрами: шрифт Bookman Old Style, розмір символів 14 пт, вирівнювання по центру, міжрядковий інтервал 1,5 пт, інтервал до і після абзацу 6 пт. Цим стилем відформатуйте слово Вступ.
На останній сторінці має бути створено зміст, з якого автоматично можна перейти до вибраному розділу. Зверніть увагу, зразки сторінок показані в режимі відображення недрукованих знаків. Зайві пусті рядки не допускаються.

Учаснику заборонено використовувати в текстовому процесорі при створенні документу, форматуванні символів, абзаців і сторінок зразки рішень з файлів (скріншотів).

  1. Бази даних
(Зберегти результат  роботи в файл  БД – формат .mdb або .accdb)
Учасник олімпіади повинен засобами СКБД MS Access створити і заповнити реляційну базу даних (дані про іграшки та прикраси в файлах Іграшки.xls та  Прикраси.xls, вихідний файл для створення бази даних Магазин іграшок.ассdb  або Магазин іграшок.mdb).
1. В вихідному файлі Магазин іграшок  є таблиця Матеріал.  Необхідно створити ще дві таблиці Іграшки та Прикраси, задати ключові поля в таблицях, встановити необхідні зв'язки між таблицями, забезпечивши цілісність даних.

2. Створити наступні запити (запити повинні мати назви Запит1, Запит2 і т.д.):
2.1. Запит1. Вибрати всі іграшки, матеріал у яких м’яка іграшка, текстиль.
2.2. Запит2. Показати іграшки, ціна яких від 500 до 1000 гривень. Відсортувати найменування іграшок за зростанням.
2.3. Запит3. Створити запит з групуванням – знайти кількість іграшок по кожному матеріалу.
2.4. Запит4.Створити перехресний запит «Сумарна ціна іграшок по додаткам»,  додаток – це поле таблиці Іграшки.
2.5. В таблиці Іграшка створити ще одне поле Кількість заказано (числовий тип даних). Заповнити поле числовими довільними даними від 1 до 200.
Запит5. Створити запит з полями Найменування іграшки, ціна за одиницю, кількість заказано та обчислювального поля Оптова ціна: якщо кількість заказаних іграшок від 50 до 100 включно, то ціна іграшки становить 90% від  роздрібної ціни, якщо ціна більше 100 – 75%.
Для створеного поля Оптова ціна встановіть грошовий формат.
2.6. Запит6.Вибрати всі іграшки, які в найменуванні містять слово Мавпочка.
3. В таблицях Іграшки і Прикраси для поля Ціна встановити грошовий тип даних, формат поля грошовий, для поля Вага - розмір поля ціле число.

4. Створити такі форми:
4.1 Форма «Іграшки» - строго за зразком (зверніть увагу на відсутність смуг прокручування , кнопок управління вікном і т.п.):

5. Створити звіт, який виводить всі поля таблиці Іграшки з групуванням по матеріалам, загальною ціною за одиницю товару по кожному матеріалу, з сортуванням  за зростанням по полю Найменування іграшки. Орієнтація аркуша звіту - альбомна.

6. У базі даних існує кнопочна форма з малюнком. Розташуйте на ній кнопки на відкриття двох створених форм, звіту і кнопку для виходу із бази даних. Налаштуйте відкриття кнопочної форми при запуску бази даних.












******************************************************
*****************************************************



2016-2017 н.р.


Завдання
І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з інформаційних технологій у 2016 – 2017 н.р.
серед учнів 8-11 класів Томашгородської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.. №2

Завдання 1. Word (30 балів).
Відкрийте файл Зразок.jpg. Перегляньте його. За вказаним зразком створіть аналогічний документ (для цього використайте текстовий файл заготовку Текст.txt та малюнок Picture.png).
Оцінювання:
1.                        параметри сторінки (поля): 2,2,2,2 (1 бал).
2.                        рамка (2 бали).
3.                        текст Courier New 13,5 (2 бали).
4.                        обєкти Word Art (2 бали).
5.                        вставка малюнка (2 бали).
6.                        створена сітка кросворда (10 балів).
7.                        розгаданий кросворд (слова вписуємо в клітинки) (1 бал за слово – максимально - 11).
Збережіть свій результат у файлі Word.doc.

Завдання 2. Power Point (15 балів).
Відкрийте файл Зразок.pps. Перегляньте його. По вказаному зразку створіть аналогічну презентацію (для цього використайте файл заготовку Шаблон.ppt). Додайте анімацію для слайду №1 в такій послідовності:
1.машина рухається до світлофору по вказані траєкторії (2 бали).
2.зникає зелений колір на світлофорі (2 бали).
3.зникає червоний колір на світлофорі (2 бали).
4.появляється зелений колір (2 бали).
5.машина продовжила рух по вказаній траєкторії (2 бали).
Підказка. Для того щоб задати рух машини по вказаній траєкторії використайте:
Настройка анімації / Додати ефект: Шляхи переміщення
Тип: Користувацький шлях
6.            Аналогічну дію повторіть для слайду №2. Зробіть так, щоб ці слайди повторювались неперервно (5 балів).
Збережіть свій результат у файлі Power_Point.ppt.

Завдання 3. Excel (20 балів).
Відкрийте файл Зразок_Excel.xls. Перегляньте його. За вказаним зразком створіть електронні таблиці та виконайте необхідні розрахунки та завдання.
Оцінювання:
1.                        на трьох окремих аркушах створити таблиці за зразком (6 балів).
2.                        аркуші назвати: «Математика», «Фізика», «Підсумок» (1 бал).
3.                        підрахувати середній бал кожного учня з математики та фізики (4 бали).
4.                        на аркуші «Підсумок» підрахувати суму середніх балів з двох попередніх аркушів (3 бали).
5.                        в колонці «Більші за 13» вивести тільки ті суми, які є більшими за 13, в решті комірок має відображатись напис «Меньше» (5 балів).
6.                        за дизайн (1 бал).
Збережіть свій результат у файлі Excel.xls.




Завдання
І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з інформатики у 2016 – 2017 н.р.
серед учнів 8-11 класів Томашгородської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.. №2 

1.     Скласти програму обчислення алгебраїчного виразу (10 балів).



Зберегти під іменем zvd_1.pas.


2. З одного порту в інший необхідно перевезти 15 різних вантажів. Вантажопідйомність судна, на якому буде проходити перевезення, 50 тонн. Вантажі пронумеровані, і інформація про маси вантажів зберігається у файлі vantaj.txt. Визначити, скільки рейсів необхідно зробити судну, якщо вантажі неподільні і можуть перевозитися тільки послідовно в порядку їх нумерації. (Передбачається, що маса окремого вантажу не перевищує 50 тонн). Результат виконання програми, тобто, кількість рейсів вивести у файл vantaj2.txt.

Оцінювання.
-         Програма повністю виконується – 30 балів.
-         Програма працює з файлами, але не дає прийнятного результату – 10 балів.
-         Ядро програми вірне, але вона не працює з файлами – 10 балів.


3. У файлі massiv.txt міститься послідовність цілих натуральних довільних чисел. Необхідно визначити: їхню суму; мінімальний та максимальний елементи; середнє арифметичне; кількість елементів, кількість від’ємних, кількість простих чисел.
Результат записати у файл massiv2.txt. Приклад файлу massiv2.txt: 500    55    -2    15    7    6    7.
Мінімальний лінійний масив введений вручну має бути розмірністю [1..20].

Оцінювання.
-         Програма повністю виконується і працює з файлами– 40 балів.
-         Програма працює частково (не працює з файлами) – по 2 – 5 балів за кожну підзадачу, в залежності від складності.


















 2015-2016 н.р.
Завдання   І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2015/2016 н.р. серед учнів 9 та 11 класів
Час виконання – 2 години.
Максимальна кількість балів – 55.
Завдання №1. ( 2 бал)
Створити папку. Назву папці дати – власне прізвище латиницею.

Завдання №2. ( 3 бали) Зберегти у власній папці файл Anketa.txt
Запишіть свої данні до Блокноту:
  • Прізвище та ім’я;
  • Повна назва учбового закладу;
  • Клас;
  • Прізвище та ініціали вчителя-тренера(вчителя інформатики).
Збережіть файл у своїй паці під назвою Anketa.txt

Завдання №3 ( 5 балів). Зберегти у власній папці Zavdannja_3.doc
Відформатуйте текст, змінюючи розміри і вигляд шрифту, міжрядкову відстань так, щоб текст зайняв цілу сторінку і мав орієнтовно вигляд, як показано на зразку. Клавішею пробіл користуватись не можна. Для оптимального розташування тексту змінюйте відстань між рядками.
Міністерство освіти і науки України
Томашгородська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №2


Практична робота
«Текстовий редактор Word»


Виконав:
Петренко Семен
учень 10  класу


с. Томашгород -  2015

Завдання 4 (10 балів) Зберегти у власній папці файл Zavdannja_4.xls

Підсумок змагань
Дівчата
Біг 100м. (сек)
Швидкість руху
Місце
Рекомендації

Сініцина
10,8




Мухіна
11,1




Ковтун
9,9




Соловчук
12,3




Вознюк
10,5










Хлопці




Петров
10




Цибульський
9,6




Головко
9




Горобець
8,5




Мороз
9,9




Виконайте завдання на Лист1. Відформатуйте таблицю відповідно до зразка . Заповніть таблицю необхідними розрахунками. Побудуйте діаграми, які показують час кожного учня. Окремо дівчат, окремо хлопців. Діаграми розмістити на Лист1. Надати рекомендації: якщо 1 місце – готуватись до олімпіади, 2 місце – Трохи допрацювати,, 3 місце – Не погано, інакше – Ще треба працювати.

Завдання 5 (15 балів) Зберегти у власній папці файл
Zavdannja_5. mbd

У системі управління базами даних створіть базу «Казкові герої». Та за зразком у папці «Допоміжні матеріали»/Завдання_5.doc опрацюйте дані за допомогою вбудованих функцій, створивши:
а) таблицю;
б) запит;
в) форму.

Завдання 6 (20 балів) Зберегти у власній папці файл Zavdannja_6.ppt

А. Створіть презентацію «Зовнішні пристрої комп’ютера» за таким сценарієм:
№ слайда
Назваслайда
Текст слайда
Зображення на слайде
(папка «Допоміжні_ матеріали»/ Завдання_6)
1 слайд Зовнішні пристрої персонального компютера Презентацію підготував (ла):
Прізвище та ім’я
школа
місто/район
комп’ютер
2 слайд Cистемний блок Пристрої, що знаходяться всередині системного блоку, називають внутрішніми системний блок
3 слайд Маніпулятор для керування Мишка. Пристрої, що підключені до системного блоку називаються – зовнішніми мишка
4 слайд Пристрої уведення інформації
  • Клавіатура – клавішний пристрій керування персональним комп’ютером. Призначений для уведення алфавітно-цифрових (знакових) даних, а також команд керування.
  • Назовіть ще два…
  •  
клавіатура
5 слайд Пристрої виводу інформації
  • Монітор – пристрій візуального представлення даних. Він не один, є й інші пристрої виведення інформації:
  • колонки
  • принтер
  • назвіть ще одне…
монітор
колонки
принтер
Б. Для оформлення використовуйте шаблон, для назви слайдів – об’єкт WordArt.
В. Налаштуйте анімацію – поява об’єктів на слайдах «по щелчку миши».

**********************************************************************************

Завдання  І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (програмування) у 2015/2016 н.р. серед учнів 9 та 11 класів
орієнтовний час виконання – 1,5 години.
розвязки завдань писати в програмі "блокнот"

Задача 1.
«Точка і коло»
Задані координати точки (X, Y) і радіус кола (R) с центром в початку координат. Визначити, чи належить дана точка колу.

Задача 2.
«Кількість днів в році»
Визначити кількість днів в році за Григоріанським календарем, який вводить користувач.
Задача 3.
«Обробка матриці»
Задана деяка матриця [M×N], що заповнена цілими числами. Переставити на перше місце ту колонку матриці, сума елементів якої є найбільшою.

Немає коментарів:

Дописати коментар